سوال۱: صدور، تمدید و اصلاح پروانه ساخت از طریق چه سامانه ای انجام می شود؟
صدور، تمدید و اصلاح پروانه ساخت بهداشتی کارخانجات غذایی و آشامیدنی در سامانه بازرسی fms صورت می گیرد.
سوال۲:نحوه صدورپروانه ساخت بهداشتی در سامانه fms به چه صورت است؟
در صورتی که واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری از سامانه ttac (ثبت منبع)، یا دارای پروانه کسب جهت واحد تولیدی کارگاهی و یا دارای پروانه صنایع جهت کارخانجات باشد می تواند پس از اصلاح مستندات در سامانه fms نسبت به درخواست صدور پروانه ساخت اقدام نماید. پس از بررسی نقشه اجرا شده، لیبل، اوزان، شرح فرآیند تولید محصول، نام تجاری معتبر(مطابق با دستورالعمل های سازمان غذا و دارو) که توسط کارشناسان مربوطه صورت می گیرد و تایید نهایی در کمیته فنی معاونت غذا و دارو و پرداخت هزینه صدور پروانه نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام می نماید.
سوال۳:نحوه تمدید و اصلاح پروانه ساخت بهداشتی در سامانه fms به چه صورت است؟
در صورتی که اعتبار پروانه ساخت واحد تولیدی رو به اتمام باشد و یا پروانه نیاز به اصلاح داشته باشد می تواند در سامانه fms نسبت به درخواست تمدید و اصلاح پروانه اقدام نماید. پس از اینکه کارشناسان مربوطه شرایط واحد تولیدی را در طی بازدید و لیبل، اوزان، شرح فرآیند تولید محصول، نام تجاری معتبر(مطابق با دستورالعمل های سازمان غذا و دارو) در سامانه fms بررسی و تایید نمودند و هزینه تمدید و اصلاح پرداخت شد نسبت به تمدید و اصلاح پروانه ساخت اقدام می نماید.
سوال۴: چه زمانی باید درخواست تمدید پروانه ساخت بهداشتی را ارسال نماییم؟
پاسخ: یک ماه قبل از به پایان رسیدن مدت اعتبار پروانه ساخت
سوال۵:برای ثبت نام و ورود به سامانه fms چه اطلاعاتی لازم است؟
با ثبت نام در سامانه fms و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی و تصویر کارت ملی کاربری ایجاد می گردد. با وارد نمودن نام کاربری و رمز که به طور پیش فرض کد ملی می باشد می توانید وارد سامانه شوید.
سوال ۶: آیا می توان چند درخواست صدور، تمدید و اصلاح را بصورت همزمان ارسال نمود؟
پاسخ:بله امکان ارسال چند درخواست بطور همزمان وجود دارد.
سوال۷ : درصورتی فراموشی رمز عبور در سامانه fms چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
پاسخ : در صورت فراموشی رمز از گزینه فراموشی رمز در سامانه fms استفاده شود. و یا در صورتی که مشکل در سامانه وجود دارد با کارشناس مربوطه تماس گرفته شود.